I samarbejde med easyTableBooking.dk

Hvordan kan jeg bestille en tur?

Svar: Bestilling foregår via bookingsystemet. Hvis der er ledige pladser, kan man møde op ved båden ca. 15 minutter før afgang. Det anbefales dog klart at benytte bestillingssystemet, da vi ikke ønsker at skuffe nogle. Booking af specialture, firmature, privatture, vielser eller lignende foregår via mail kontakt.

Hvordan kommer jeg i kontakt med Klintens Boattours?

Svar: Vi foretrækker kontakt via mail. I særtilfælde kan cafeen kontaktes direkte.

Hvorfor er der ikke oplyst telefonnummer her på siden?

Svar: Vi driver ved siden af Boattours, Klintens sandwichproviant, og er højst sandsynligt ved at betjene gæster på cafeen.

Hvordan aflyser man sin tur?

Svar: Du kan altid annullere en tur indtil 24 timer før afgang. Her får du pengene retur helt automatisk. Er der under 24 timer til afgang, mister man desværre det fulde beløb.

Hvad sker der, hvis vejret er for dårligt til at sejle?

Svar: Vi ønsker, at du skal have en god oplevelse og sejler derfor ikke, hvis vejret er meget dårligt. Da vindens retning har stor betydning, kan vi ikke fastsætte en klar regel for mulig aflysning af sejlads. Beslutning om evt. aflysning vil blive truffet på dagen, hvorved du naturligvis får dine penge retur.

Hvor kan jeg se sejltider?

Svar:Du skal klikke ind på den enkelte dag for at se sejltider. Dette skyldes at det hen over sæsonen varierer med antal afgange

Hvad skal jeg medbringe?

Svar: Det er ofte lidt blæsende og koldere på havet, så vi anbefaler en varm trøje, jakke eller lignende. Vi kan delvis eller helt overdække båden ved stærk sol eller regn. Ellers bare godt humør.

Bliver jeg våd undervejs på turen?

Svar: Ja det kan ske, da vi er på havet, men vi sejler roligt afsted, således naturen selvfølgelig kan nydes maksimalt

Hvor gammel skal man være for at komme på tur?

Svar: Af sikkerhedsmæssige hensyn skal man være minimum 14 år eller ledsages af en voksen.

Sikkerhed?

Svar: Af sikkerhedsmæssige hensyn skal man være minimum 14 år eller ledsages af en voksen.

Hvorfor skal man opgive fulde navn, og telefonnummer på en kontaktperson, der ikke er med ombord?

Svar: Det er lovpligtigt i forhold til Søfartsstyrelsens regler, da man skal kunne komme i kontakt med nogle på land i tilfælde af problemer.

Må man medbringe egne madvarer?

Svar: Ja det må man gerne, der skal bare tages hensyn til miljøet. Der er mulighed for at købe mad- og drikkevarer før og efter turen på havnen.

Kan der købes mad og drikkevarer ombord?

Svar: Der vil være et lille udvalg af sodavand, kildevand, øl og vin ombord. Vi vil ligge stille ved Højerup kirke(halvvejs). Her er der mulighed for at tilkøbe drikkevarer. Ønsker du kaffe, the, chai, kakao eller andre varme drikke, kan du købe dette kun 25 meter fra molen.

Muligheder for middag/aftensmad?

Svar: Der er flere spisesteder i gå-afstand i Rødvig.

Kan man komme ombord med en kørestol?

Svar: Størrelsen på båden gør desværre, at man ikke kan komme ombord med kørestol. Da vi sejler med 1 besætningsmedlem foreskriver reglerne, at dimensionen er under 20, og det er således ikke muligt. Vi vil dog altid gøre alt for at hjælpe dig ombord, og kørestolen kan opbevares på vores café på modsat side af vejen.

Kan man medbringe barnevogn?

Svar: Ikke et ensidigt svar, men afgørende er antallet og størrelsen. Hvis der ikke skulle være plads på den enkelte afgang, er du velkommen til at stille den ved vores café på modsatte side af vejen.

Tidsplan?

Svar: Vi gør alt vi kan for at ramme de 2 timer turen varer. Kom gerne i god tid. Vi vil typisk begynde at gå ombord 15 minutter før afgang.

Hvor – ombord?

Svar: Båden ligger til over for Havnepladsen 2 i Rødvig havn. Der er mulighed for parkering ved flintovnen kun 50 meter fra båden.

Må jeg medbringe hund ombord?

Svar: Ja det må du gerne. Det er dog vigtigt, at den er i snor, og den ikke er til gene for øvrige gæster.

Hvad koster turen?

Svar: Turens pris er for voksne 250.- kr. og børn u. 12 år 175.- Da små børn og babyer tæller som passagerer i forhold til love, er det samme pris. Hvis du ikke har booket, men tager chancen skal betaling være foretaget senest 15 minutter før afgang. Dette sker på Klintens sandwichproviant (overfor) Havnepladsen 2.

Hvad koster specialture, privatture, firmaevents, vielse på havet etc.?

Svar: Vi har ikke et fast koncept for dette, da vi ikke ønsker at udelukke gode ideer, så det bliver individuelle forhandlinger via mail. Dette skyldes også, at vi er nystartet og ikke vil udelukke alternativer.

Må man bade fra båden?

Svar: Da vi ønsker at holde tidsplanen, er dette ikke muligt på de faste ture. Reglerne er anderledes for specialture.

Kan man arrangere fisketure?

Svar: Båden er desværre ikke indrettet praktisk til dette formål.

Hvilken type båd skal vi sejle med?

Svar: Båden er lidt anderledes i forhold til, hvad man ellers ser i Danmark. Det er en Triton pontoon båd med plads til 12 passagerer. Den er indrettet, så man kan sidde i de 4 hjørner. Båden har 3 små sofaer til 3-4 personer samt en ego stol, hvor man kan læne sig lidt tilbage. Der er kopholder ved sæderne, så man kan stille sine drikkevarer. Der er ikke borde af hensyn til pladsen. Hvis man ønsker at spise ombord, anbefales sandwich eller lettere anretninger. Triton pontoon både er meget populære i USA og i de senere år desuden i sydeuropa.

Hvad kan man opleve på turen?

Svar: Vi starter ud fra Rødvig havn, forbi flintovnen, Boesdal kalkbrud, Koldkrigsmuseet og vender rundt ude ved Højerup kirke. Der vil være lidt historiefortælling om Stevns klint på turen. Skulle der være udenlandske gæster kan fortællingen være på engelsk.

Alkohol politik ombord?

Svar: Du må gerne medbringe alkohol, men af respekt for sejlads på vandet, kan vi ikke sejle med passagerer, der har fået for meget at drikke. Vi følger reglen om god etik og moral.

Toilet?

Det findes ikke ombord.